duru'nun çok gizli soya soslu noodle tarifi!

 merhaba minik blogumuzun devamlı okuyucusu! tekrar buluştuğumuza çok sevindim. bu yazıyı yazmak için çok heyecanlıyım çünkü bugünkü yazımıza ev sahipliği yapacak olan şey, yiyen herkesin bir tabak daha istediği ve bu kadar güzel olduğuna inanamadığı; kendi tarifim olan soya soslu noodle! kendisi vietnam, çin ve kore mutfağının esintileriyle harmanlandı.

ve size başka bir sır daha vereyim, en az tadı kadar yapması da inanılmaz kolay. soya sosu haricindeki diğer tüm malzemeleri de evde bulabileceğinizden acıktığınızda şipşak yapıp yiyebileceğiniz bir tarif. bir yemekten başka ne isteyebilirdim ki? hemen başlayalım:



malzemeler: (2 kişilik)

  • 1 paket et çeşnili noodle
  • 1 paket körili noodle
  • 2 yemek kaşığından biraz daha az soya sosu
  • alabildiğine nar ekşisi veya istiridye sosu (benim tercihim nar eklşisinden yana)
  • 1 çay kaşığı karabiber ve toz kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • yarım diş sarımsak
  • 2 çimdik tuz
  • isteğe bağlı servis önerisi: 1 yumurta, taze soğan, kapya ve jalepeno biberi
  • yumurta için: pul biber

yapılışı:

  1. derin bir tencerede 4 su bardağı suyu kaynatın
  2. su kaynayınca noodle'ları bütün olarak ekleyin ve yumuşayıp birbirinden ayrılıncaya kadar birkaç kez karıştırın, tamamen pişirmeyin.
  3. noodle'ları hazırlarken bir yandan da bir kaba soya sosunu, kırmızı ve karabiberi, paketten çıkan et çeşnisini ve köriyi (paketten çıkan diğer çeşnileri eklemeyin), şekeri alıp iyice çözününceye dek karıştırın.
  4. çözündükten sonra nar ekşisi sosa hafif yoğun bir kıvam verinceye dek azar azar ekleyip karıştırın.
  5. sos istenen kıvama gelince çok ince ve küçük küçük kıydığınız sarımsakları ekleyin ve tekrar karıştırın.
  6. hazırladığınız sosu yumuşamaya başlayan noodle'ların olduğu tencereye ekleyin ve iyice karıştırın.
  7. noodle tamamen piştiğinde ocaktan alın.
  8. damak zevkinize bağlı olarak, noodle'ınızın üstüne küçük küçük çiğ taze soğan, kapya ve jalepeno biberi ekleyebilir; tabağa aynı zamanda haşlanmış veya yağda yumurta ilave edebilirisiniz.

kolay olduğunu söylemiştim, değil mi? bu sos benim o kadar hoşuma gidiyor ki ne kadar yersem yiyeyim hala ilk kez yiyormuşum gibi hisdediyorum. bu yüzden sizin de deneyip bana geribildirim vermeniz için fazlasıyla sabırsızlanıyorum! şimdiden afiyet olsun! çal meokesseo! itadakimasu! qing xiangyong! chúc ngon miệng!

ayrıca bunun gibi tariflerden daha fazla gelsin istiyorsanız, aşağıdaki beğendim butonuna tıklayarak veya yorum yaparak haberdar olmamı sağlayabilirsiniz. 

bir sonraki yazıya kadar, görüşmek üzere ve şimdiden, yeni yılınız kutlu olsun! umarım 2021, hepimiz için en az bu tarif kadar keyifli ve lezzetli bir yıl olur!

mutlu kalın,

duru 

xx



14 yorum

  1. Kesinlikle deneyeceğim tarif için teşekkürler 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok seveceğinizi düşündüğümüz bir tarif bu. Mutlaka deneyin değerli okuyucumuz.

      Sil
  2. Çok güzele benziyor deneyip instagramdan yazcağım size ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekküler ederiz. Evet çok güzel bir tarif seveceğinizi düşünüyoruz. Tarifi deyince bize mutlaka yazın değerli okuyucumuz

      Sil
  3. Bunu deniyecem mutlaka 👌 ben blogger de yeniyim acaba bana destek çıkarmısın eğer bakarsan sayfama şimdiden teşekür ediuorum ❤🤞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir tarif mutlaka deneyin. Blog sayfanız için ınstagram sayfamizdan bizimle iletişime geçebilirsiniz değerli okuyucumuz.

      Sil
  4. Harika bir yazı olmuş emeğinize sağlık!

    Ayrıca, bloggerlar olarak birbirimize destek olmak için bu hesabı açtık. ( https://www.instagram.com/bloggerdestektr/ ) Bize katılarak blogunuzu büyütebilirsiniz. Bloggerlar olarak birbirimizin yazılarına yorumlar atarak, yazıları okuyup abone olarak kitlemizi büyütebiliriz. Destek grubuna katılmak için mesaj atabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Denemeyi çok isterim! Öneri için teşekkürlerr :)

    YanıtlaSil
  6. Denemek için sabırsızlanıyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Umarım Tadıda Bu Yazı Kadar Güzeldir

    YanıtlaSil
  8. Canım kaliteli bir noodle çekti ama genelde çok sade ve yavan yapıyorlar yiyemiyorum.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkürler!