"pumpkin" yoksa madem: apricot spice latte tarifi

 selam! malumunuz cadılar bayramı esintileriyle dolu eylül ekim aylarıyla beraber starbucks'ın meşhur pumpkin spice latte sezonu geldi de geçti bile. ben de salgının bize ufaktan "hey, beni unuttunuz galiba!" dediği şu günlerde bir hırsla mutfağa girdim. benim neyim eksikti ki?

balkabağım. balkabağım eksikti tabi.

ben de dolabı tararken tesadüfen yarım kavanoz kayısı marmeladı buldum. denemekten zarar gelmez dedim ve işe koyuldum. sonuç olarak en az pumpkin spice latte kadar güzel bir aromalı kahve tarifini yanlışlıkla keşfetmiş oldum. 

baştan söyleyeyim, bu tarifin pumpkin spice latte'den -ve starbucks'tan- tek farkı balkabağı püresi yerine kayısı marmeladıyla yapılması. eğer elinizin altında balkabağı varsa bu tarifi harfiyen uygulayıp, pumpkin spice latte de yapabilirsiniz. hadi öyleyse tarife:



malzemeler

° espresso veya filtre kahve

° süt

° kayısı marmeladı

° toz tarçın

° toz zencefil

° ezilmiş karanfil

° vanilya özütü


yapılışı

  1. tercih ettiğiniz kahveyi demleyin.
  2. küçük bir kasede kayısı marmeladı, tarçın, karanfil, zencefili karıştırın ve fincan başına 3 damla vanilya özütü ekleyip homojen ve eşit renkte bir karışım elde edin.
  3. tercih ettiğiniz kadar sütü bir cezveye alın. ben kahvenin 3te 1i kadar tercih ettim, daha çok eklerseniz kahve tadı veya baharat aroması baskılanabilir. sert kahve insanı değilseniz veya latte tadının daha öne çıkmasını isterseniz daha fazla ekleyebilirsiniz.
  4. süt kaynamaya başlamadan hemen önce karışımı azar azar ilave ederek sütle beraber pişirin. süt "haşlak" kıvama gelmeye başladığında ocaktan alın.
  5. sütü ve kahveyi karıştırın ve servis etmeden önce yarım tatlı kaşığı marmelatla bardağınızın duvarlarını süsleyin.


servis önerisi: kahvenizin üzerine süt köpüğü ekleyin ve küçük bir çubuk tarçın yerleştirin veya toz tarçın serpin. süt köpüğünü küçük bir kavanozda çalkalayarak, french press'in press'iyle veya çırpma teliyle çırparak elde edebilirsiniz. benim için en pratiği french press. ve süt köpürtücünüz olmadığında en yoğun köpük elde edebileceğiniz yöntem de bu.

servis önerisi 2: baharat tadının size ağır geleceğini düşünüyorsanız bardağı marmelat yerine balla da dekore edebilirsiniz.


benden bu kadar! eğer tarifi denerseniz, lütfen yorum yaparak bilmemi sağlayın. sizce daha da iyileştirilebilir mi? tadının benzediğini düşünüyor musunuz? bir sonraki kahve tarifim ne olsun? çok mu soru soruyorum?

bir sonraki yazıda görüşmek üzere, stay spicy!!! ve unutmadan, geçmiş dünya kahve günü'nüz kutlu olsun!



#duru,

xx






7 yorum

  1. Denemedim ama güzel görünüyor unnie!

    YanıtlaSil
  2. Sayende canım çekti unnie!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorun değil değerli okuyucumuz . Tarifi verdik nasıl olsa. Sizi hemen tarifi denemeye yollayalim. 😊😊

      Sil
  3. ilk fırsatta deneyeceğim. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Çok canım çekti, ellerinize sağlıık

    YanıtlaSil
  5. Görüntüsü çok güzel. Eminim tadı da güzeldir.

    YanıtlaSil
  6. Görüntüsü çok güzel Tadıda Güzeldir

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkürler!